dilluns, 2 de febrer del 2015

L'ESCOLA PIA RENOVA LA ROBA ESPORTIVA ESCOLAR

"De cara al curs vinent volem renovar la roba esportiva per adaptar-nos a les exigències tècniques d'aquestes peces i a l'estètica del moment", anuncia en Joan Vila, secretari general de les Institucions Educatives, qui recorda que "fa deu anys vam presentar la roba esportiva que avui vesteixen tots els alumnes de l'Escola Pia de Catalunya. En el seu moment, va ser un disseny innovador però el pas del temps també es nota en aquesta roba". Però era hora d'un canvi; un canvi per millorar, tant estèticament com qualitativa.
Millores de disseny i tècniques
"El canvi és total", apunta Rafel Codina, dissenyador de la nova roba esportiva. És un nou disseny que comença pel canvi de grafia i finalitza pel tipus de teixit emprat. " L'anterior grafia era del 2005, explica Rafel Codina, i la nova té molta més vida i és molt més esportiva".
La millora tècnica es centra en els materials emprats. Pel que fa al xandall, el nou teixit és una barreja amb un 80% de polièster i un 20% de cotó. "El polièster és més resistent, els colors són més perdurables i hem fet treballar el filament per fora, a la part externa, i a la part interior hem posat el 20% de cotó, un producte natural, de qualitat i que evita al·lèrgies", descriu en Rafel Codina.
Fent-ho d'aquesta manera es guanya en perdurabilitat de color, ja que quan treballes amb cotó, "per molt bona qualitat de tintura que facis, el temps el va desgastant i el va emblanquint i en certs productes això no es pot permetre." El que teníem fins ara a l'Escola Pia era un 50% i 50% i quedava una mica més desgastat, però ara, fent-ho d'aquesta manera i treballant el cotó per dins i el polièster per fora, el color -si és que no es fan servir productes químics per la seva neteja- sempre serà el mateix.
La samarreta de màniga curta i el pantaló curt estan fets de polièster 100% i teixit tècnic, anomenat Drytech", conegut també com 'tela intel·ligent', és un tipus de teixit que ofereix una ràpida evacuació de la suor cap enfora i manté el cos sempre fresc i sec perquè evita que la suor sigui absorbida pel teixit. Alhora, estimula la respiració de la pell, accelerant l'evaporació de la humitat i ajuda a regular així la temperatura corporal, atorgant major benestar i seguretat.
La nova roba esportiva s'implantarà a les escoles durant la primavera vinent, comportarà una millora en el preu i conviurà amb l'antic disseny.
L’estoc existent s’anirà venent a preu rebaixat fins esgotar les existències.